Pages

Ads 468x60px

lørdag 15. september 2012

Windows 8



Vi fikk på mandagen i oppgave om å teste ut Windows 8 og fortelle om 8 funksjoner vi liker eller ikke liker.





I videoen vil jeg forklare kort om hva jeg ikke liker og liker med Windows 8.



Hva jeg liker:


Moderne Design: Jeg liker at det ser moderne ut og annerledes fra de tidlige Windows versjonene.

Den nye oppgavebehandlingen: Den er lett og bruke samtidig som den også er avansert.

Bedre overføring: At du kan ta på pauser og overføre flere forskjellige filer samtidig er det jeg digger mest med Windows 8.

Hurtighet: Windows 8 starter opp fortere enn de eldre versjonene


Hva jeg ikke liker:


Touchscreen: Windows 8 er beregnet for touchscreen, det merker man når man bruker det på en helt vanlig pc.

Finne frem: første gangen jeg prøvde Windows 8 hadde jeg store problemer med å finne fram til de ulike programmene jeg var på leiting etter. Var vanskelig å finne fram

Startmenyen: De har fjernet startmenyen i Windows 8. Du kan løse det med å laste ned Start8 som jeg gjorde, da blir det mye enklere å finne fram.

TTT: Ting Tar Tid. Windows 8 er tregere å kjøre enn hva man forventer. Altså her settes tålmodigheten på prøve.

Alt i alt så vil jeg ikke anbefale folk med vanlige PCer å kjøpe Windows 8. Iallefall ikke enda.

Her kan du laste ned Start8:
http://www.stardock.com/products/start8/


Program jeg brukte med link til å laste ned:

Filme: Hypercam
http://hypercam.en.softonic.com/
Lyd: Windows Lydinnspilling
Redigering: Windows Movie Maker 2.6
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=34

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne spørsmål også :)