Pages

Ads 468x60px

tirsdag 12. februar 2013

Ute I bedrift - Dag 12

Denne dagen startet jeg med å prøve å få gjort mer av engelsk oppgaven jeg har fått utlevert og den har jeg holdt på med en god stund nå.

Sak 19: Informasjonsmøte om hva som skjer videre

En liten stund etter lunsj ble vi innkalt til et møte. Jeg kom ti minutter for sent til møte så fikk ikke med meg starten med etter min oppfatning så var det et program som hadde en oversikt over alle ansatte i kommunen som ikke hadde lagt inn person nummer. Så det skal legges til manuelt ved hjelp av en liste skrevet inn i et Excel dokument. Grunnen til at vi gjør dette er at da kan de ansatte selv bestille for eksempel utstyr selv og det kommer opp at nettopp du gjorde den bestillingen på grunnet av personnummeret som er knyttet til brukeren.

Microsoft Lync skal oppdateres slik at når en trykker på et navn for eksempel her Torkjell Dahl som er IT Sjef. Da kommer det opp hvem som er sjefen hans + andre som har samme sjef. Hvis man ikke får kontakt med Torkjell vil man da kanskje kontakte en annen som er tilknyttet han for div informasjon.
Dette gir en mulighet å gå opp i systemet for å se hvem som har ansvar for hva.

På dette møtet gikk vi igjennom innstallering fra Windows Profesional? til Enterprise hvis jeg husker riktig. Ringerike kommune skal gå over fra Windows Server 2003 til Windows Server 2012. Dessverre er dette siste uken jeg er her og dette skjer ikke før neste uke så jeg vil ikke være med på dette.

Oppgavene denne uken er å få klart alle helpdesk oppgavene så vi slipper å tenke på de oppgavene neste uke, for da begynner installasjonen med tanking osv. av datamaskiner her på rådhuset. Tankingen vil nok ta .en god stund.

Lærlingene her vil sende ut skriv om hva som skal skje til de ansatte så de er klare for det. Dette er noe alle må gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne spørsmål også :)